Venecija

2 objekta u ponudi
Smeštaji na mapi

Nova pretraga

VENECIJA, kao glavni grad pokrajine Veneto, je gotovo uvek prepuna turista i hodanje turističkim rutama može biti vrlo zamorno i sporo, s obzirom da je teško zaobići mnoštvo ljudi.Venecija je jedinstven grad na svetu, izgrađena je na 118 malih ostrva u laguni, na ušću reke Brente u Venecijanskoj laguni, sa kanalima umesto ulica.

VENECIJA, kao glavni grad pokrajine Veneto, je gotovo uvek prepuna turista i hodanje turističkim rutama može biti vrlo zamorno i sporo, s obzirom da je teško zaobići mnoštvo ljudi.

Venecija je jedinstven grad na svetu, izgrađena je na 118 malih ostrva u laguni, na ušću reke Brente u Venecijanskoj laguni, sa kanalima umesto ulica.
A s obzirom da je grad isprepleten malim ulicama, poslužite se njima kako biste ubrzali svoj prolazak u slučaju žurbe. Pogotovo se to odnosi na hodanje Slavenskom rivom (Riva degli Schiavoni), koja je veći deo dana zagušena, dok u uličicama ‘iznad’ nje nema niti približne gužve. Uz brži prolazak, mogli biste biti nagrađen jedinstvenim i prekrasnim prizorima venecijanskih kanala i mostića.

Bazilika sv. Marka dominantna je građevina na istoimenom trgu. Svakako spada među najlepše i najzanimljivije svetske crkve, a pažnju privlači svojim posebnim izgledom.
Bazilika je izgrađena još početkom IX veka, a otada je mnogo puta rušena, građena, nadograđivana i menjana. Prema davnoj priči, mala kapela je počela da se gradi 829. godine u čast sv. Marka, čije su ostatke iz Egipta prokrijumčarili venecijanski trgovci. Telo su preneli u bačvi s usoljenim svinjskim mesom, kako bi prošli pokraj muslimanskih stražara. Navedeni događaj prikazan je na jednom od mozaika na ulazu u baziliku.
U X veku usledili su nemiri usmereni protiv nepopularnog dužda Pietra Candiana IV., kada je kapelica spaljena. Ali ubrzo je i obnovljena, da bi u XI veku dobila oblik sličan današnjem.

Most Rialto (Ponte di Rialto) jedna je od glavnih znamenitosti Venecije, a među brojnim mostovima koji premošćuju venecijanske kanale, upravo je on najpoznatiji i najznačajniji.
Na tom mestu postojao je pontonski most još od kraja XII veka, a ubrzo je bio zamenjen drvenom verzijom. Usledilo je nekoliko ‘novih’ drvenih verzija, da bi se u XVI veku javila ideja o kamenom mostu. Izgradnja je trajala tri godine, od 1588. do 1591., a graditelj je imao vrlo prikladno ime – Antonio da Ponte (Antonijo od Mosta). Da bi dobio posao izgradnje mosta, on je morao pobediti velike arhitekte poput Palladia, Sansovina, čak i Michelangela. Nakon što je most sagrađen, neki arhitekti su tvrdili da se most u takvom obliku ne može održati i da će se srušiti, u čemu ih je vreme opovrgnulo.

Rialto je vekovima bio jedini način da pređete Canal Grande pešice, sve dok sredinom XIX veka nije sagrađen Ponte dell’Accademia. I danas su tek četiri mosta na Canal Grandeu, s time da je najnoviji, Ponte della Costituzione, dovršen nedavne 2008. godine.

Most uzdaha jedan je od mnogih mostova u Veneciji, a ubraja se među najpoznatije od njih. Venecija je grad romantike, pa tako legenda kaže da je most dobio ime dobio po uzdasima zaljubljenih koji bi se onde poljubili za zalaska sunca. Istina je, ipak, ponešto drukčija i tužnija.
Kad brodom prilazite Veneciji, mnoge građevine vam zaokupljaju pažnju, a Santa Maria della Salute jedna je od upečatljivih vizura. Onako smeštena na mestu gde se Canal Grande stapa sa zalivom sv. Marka, dočekuje putnike i kao da im na najbolji način svedoči o raskoši Venecije, jer ako vas ovakav prizor čeka na samom dolasku, što li se tek skriva u Gradu?!

Prikaži više